Maszerowanie - czy warto?

Maszerowanie - czy warto?

Aktywność fizyczna, jak powszechnie wiadomo, sprzyja rozwojowi fizycznemu i psychicznemu. Poprawia kondycję, samopoczucie, stan skóry oraz organizmu. Co warto wybrać w trosce o dobro osobiste? Rower, basen, siłownię, tenis, bieganie czy może marsz?

Ruch i aktywność fizyczna zalecana jest niezależnie od wieku i stanu zdrowia. Różna jego postać pozwala na dobranie najbardziej optymalnego i adekwatnego do indywidualnych potrzeb rodzaju sportu.
Światowa Organizacja Zdrowia informuje, iż na nasze zdrowie i samopoczucie wpływa najkorzystniej robienie każdego dnia 10 tysięcy kroków. Pokonanie takiego dystansu poprawia aktywność oraz kondycję.
Z badań wynika, że poprawa następuje po sześciu miesiącach regularnych marszy wykonywanych trzy razy w tygodniu. Okazuje się również, iż prowadzenie takiego stylu życia odmładza umysł prawie o trzy lata.

Marsz- jaki dystans?

Zalecana dawka kroków do dziennego wykonania wynosi 10 tysięcy. Nie nakłaniamy jednak do ich liczenia. Przeliczając, iż krok dorosłej kobiety wynosi 60, zaś mężczyzny 80 cm, kobieta każdego dnia powinna pokonać dystans 6 km, zaś mężczyzna 8 km, łatwo wobec tego przeliczyć, ile kroków wykonamy do sklepu oddalonego o 200 metrów.

Warte podkreślenia jest to, iż zalecana długość marszu nie oznacza konieczności pokonania go jednorazowo. Przemierzone odcinki należy ze sobą sumować. Zliczając zatem drogę do pracy, sklepu, spacer po parku osiągnąć powinniśmy właśnie owe 10 tysięcy kroków.
Jeśli jednak drogę do pracy pokonujemy samochodem może warto postawić go nieco dalej zaś wybierając windę czy ruchome schody wprowadzić zmianę i wybrać tradycyjny system schodzenia i wchodzenia z wykorzystaniem schodów?

Marsz to sport mało wymagający. Usprawnia kondycję, poprawia samopoczucie, nie obciąża stawów a dodatkowo obniża cholesterol.
Wcielając go w życie należy rozpocząć od krótszych dystansów, stopniowo zwiększając wysiłek. W przypadku osób, które ulegały kontuzjom czy też przechodzą rekonwalescencję warto zadbać o własne bezpieczeństwo korzystając z opasek magnetycznych, zadaniem których jest stabilizacja kolan i uśmierzenie bólu po urazie.

Zalety marszu

Global Corporate Challenge w 2010 roku przeprowadziła badania na grupie 100 tysięcy osób z 65 krajów, których średnia liczba kroków wyniosła prawie 13 tysięcy kroków.
Uczestnicy badania po jego zakończeniu stwierdzili, iż zauważają widoczną poprawę swojej kondycji, zdrowia oraz, co ważne dla większości osób, samopoczucia. Marsz wpłynął również korzystnie na sylwetkę zwężając talię, przyczynił się do obniżenia cholesterolu oraz ciśnienia.
Większość osób z grupy biorącej udział w badaniu zwróciła również uwagę na poprawę wydajności w pracy oraz polepszenie koncentracji.

Marsz pokonywany jest średnio z prędkością 5 km/h, przy czym Robert Korzeniowski, pokonując dystans 50 km szedł z prędkością 13,8 km.h.

Nordic walking


Ostatnimi czasy bardzo popularny stał się Nordic Walking będący niewątpliwie doskonałą propozycją na maszerowanie.

Jako że jego podstawą jest zaopatrzenie się w kijki, poniżej krótki instruktarz dotyczący tego, na co zwrócić uwagę w czasie ich kupowania.

www.haluksy.biz www.wiekannmanschnellabnehmen.eu www.celulit.com.pl